Concertagenda

Programmering 2024

15 en 17 september 2024

Tijdens deze dagen zijn er een groot aantal activiteiten omtrent het herdenken en vieren van 80 jaar bevrijding van Sint-Oedenrode. Door middel van lezingen van de Heemkundige Kring De Oude Vrijheid, een bezoek van Engelse veteranen aan scholen en een stationering van de LTF colonne op de Markt is er volop aandacht voor dit onderwerp. Met medewerking van de toneelgroep ’t Roois Theater en collega’s van ’t project Koster Brock worden de bijzondere momenten van de bevrijding nagespeeld voor de schoolkinderen.

Middels twee concerten wordt het thema “Vrijheid in Verbondenheid” vertaald naar de huidige tijd. Het eerste concert op zondagmiddag 15 september zal door het Roois Gemengd Koor verzorgd worden in de Martinuskerk. Het programma omvat werken in het teken van Hoop en vertrouwen, herinneren en gedenken van geliefden, op weg naar een betere wereld, vrijheid en weer thuiskomen. Gedurende dit concert zal het koor ondersteund worden door een koperkwintet van Nos Jungit Apollo. Het concert vangt aan vanaf 15:00 uur.

Op dinsdagavond 17 september zal het Kerkplein in Sint-Oedenrode het decor zijn van het volgende bijzondere evenement, een groots bevrijdingsconcert georganiseerd door Fanfare Nos Jungit Apollo samen met het Roois Gemengd Koor. Dit evenement staat in het teken van het vieren van 80 jaar bevrijding sinds de Tweede Wereldoorlog en het 160-jarig bestaan van de oudste vereniging van Sint-Oedenrode, Fanfare Nos Jungit Apollo. Het concert, met als thema “Vrijheid en Verbondenheid”, omvat een programma waarin muziek en verhalen elkaar afwisselen. De verteller van deze avond Nol Havens van VOF de Kunst zal de kernwoorden vrijheid en verbondenheid vertalen naar actuele onderwerpen, waardoor het thema in een hedendaagse context wordt geplaatst.

Met de viering van 160 jaar Fanfare Nos Jungit Apollo, een vereniging die zijn naam eer aandoet met de betekenis “Apollo (de god van de kunst) verbindt ons”, is het thema verbondenheid de rode draad door het evenement. De vereniging heeft al 160 jaar bijgedragen aan saamhorigheid in de gemeenschap, en het is voor hen een eer om dit speciale concert te mogen organiseren.

Alle activiteiten rondom 80 jaar bevrijding Sint-Oedenrode zijn gratis toegankelijk voor de gehele bevolking van Sint-Oedenrode. Een exact programma zal later volgen, houdt de media in de gaten voor dit groots evenement.

Kijk hier voor een promotiefilmpje voor het optreden van RGK en NJA

Kijk voor onze eerdere concerten onder Terugblik.

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial