Podcast 75 jaar Roois Gemengd Koor

MEER DAN ZINGEN ALLEEN

2020 was het jaar waarin het Roois Gemengd Koor zijn 75-jarig bestaan zou vieren. Met uiteraard een groots concert. Corona stak echter een spaak in dat wiel en maakte van het koor een groep thuiszitters. Het idee van Cor van Mosseveld, lid van de Public Relations Commissie, om ook een podcast over de geschiedenis van het koor te maken, kon gelukkig wel doorgaan. Zij het met veel vertragingen door allerlei coronabeperkingen.

Hier is dan nu een ruim anderhalf uur durende terugblik op het koor over de periode van 1945 tot 2020 in de vorm van een verhaal (geschreven door Cor, verteld door Dajenne van der Vleuten), interviews (Harrie van den Brand) en muziekfragmenten (Peter Termeer). Peter heeft de podcast gemonteerd. De geluidskwaliteit is bij sommige fragmenten zeer matig, maar vanwege de betekenis zijn betreffende fragmenten dan toch opgenomen.

De podcast, die in 2 delen van ieder ca 3 kwartier is geknipt, wordt op maandag 13 juni 2022, ca 21:30 u., gepresenteerd aan koorleden en geïnterviewden en is vanaf dan te vinden op SoundCloud via onderstaande link.

Onder aan de SoundCloud-pagina zijn enkele knoppen te vinden waaronder volume (het luidspreker-icoontje). Om vooruit en terug te kunnen springen bij het beluisteren van de podcast moet je inloggen met een Facebook-, Google- of Apple-account. Maar om elk van de delen in één sessie van begin tot eind te beluisteren is inloggen niet nodig.

Klik op het plaatje om deel 1 van de podcast te beluisteren.

Er opent zich een nieuwe pagina waarop je deel 1 kunt beluisteren.

(Je kunt eventueel ook deel 1 van de podcast downloaden vanuit de cloud door HIER te klikken.)

Klik op het plaatje om deel 2 van de podcast te beluisteren.

Er opent zich een nieuwe pagina waarop je deel 2 kunt beluisteren.

(Je kunt eventueel ook deel 2 van de podcast downloaden vanuit de cloud door HIER te klikken.)

Wil je deel 1 via je telefoon beluisteren, scan dan de rechter QR-code.

Wil je deel 2 via je telefoon beluisteren, scan dan de linker QR-code.